PİCTUREBOX DAKİ RESMİ KAYDETME C# KODU

Bu derste c# dilini kullanarak pictureBox'taki resimimizi istediğimiz yere kaydetmeyi öğreneceğiz.

1-Öncelikle form'umuza bir adet pictureBox ve bir adette button koyuyoruz.

2-Sonra pictureBox'a bir resim seçiyoruz ki ,buradaki resmi kaydedebilelim.

3-Ardından button'un 'click' olayına geliyoruz ve şunları yazıyoruz:

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            SaveFileDialog sfd = new SaveFileDialog();//yeni bir kaydetme diyaloğu oluşturuyoruz.
            
            sfd.Filter = "jpeg dosyası(*.jpg)|*.jpg|Bitmap(*.bmp)|*.bmp";//.bmp veya .jpg olarak kayıt imkanı sağlıyoruz.
            
   sfd.Title = "Kayıt";//diğaloğumuzun başlığını belirliyoruz.
            
    sfd.FileName = "resim";//kaydedilen resmimizin adını 'resim' olarak belirliyoruz.
            
    DialogResult sonuç = sfd.ShowDialog();
            
   if (sonuç == DialogResult.OK)
            {
                pictureBox1.Image.Save(sfd.FileName);//Böylelikle resmi istediğimiz yere kaydediyoruz.
            }
        }

7 yorum:

  1. Merhabalar basic dilinde pictureboxa dosyadan seçiğim resmi yükledikten sonra tüm verilerle (textboxtaki ürün adı gibi..) birlikte excele kaydetmek istiyorum. verileri kaydedebildim fakat resmi kaydedemiyorum. yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  2. İstediğimiz yere değilde hep belirli olan yere kaydetmek istersek hangi kodu yazıcaz

    YanıtlaSil
  3. abi çok teşekkürler ya dün akşamdan beri bununla uğraşıyodum çok sağol

    YanıtlaSil
  4. Hocam çok teşekkür ediyorum İşime yaradı epeyce ama bir sorum var size.

    Ben bu işlemi bir media player uygulaması için yapıyorum ve media playerin görüntüsünü almak istiyorum sadece. Ona göre screenshot alma işlemini nasıl yapabiliriz.

    YanıtlaSil
  5. Bir buton yardımıyla bir jpg dosyayı veritabanına kaydedin. Aynı zamanda form üzerinde yer alan resim kutusuna da eklediğiniz resim gelmelidir.
    Ancak, vt’ye eklenen resim projenin Debug klasörüne kopyalanmalıdır. Daha önceden aynı adla bir resim dosyası varsa, kopyalama yapmamalıdır.
    Vt’ye bu resim kaydolurken seçildiği yerdeki path’i değil, kopyalandığı yerdeki path’i kaydedilmelidir. Amaç, proje bir yere taşınırken, resimler için ayrıca çaba harcanmaması.
    Form üzerindeki resim kutusuna fareyle kliklendikçe vt’den bir kayıt, yani rastgele bir resim, resim kutusuna gelmelidir.

    yapan yada yerdım eden olursa çok sevinirim

    YanıtlaSil
  6. Wabcam kayıt nasıl yapılırr

    YanıtlaSil