- Doğru ürün ya da hizmeti, doğru müşteriye, doğru fiyatla, doğru yerde ve doğru zamanda sunmaktır.
- Etkili pazarlama / satış ve servis süreçlerini yöneten müşteri merkezli bir iş felsefesi ve kültürüdür.
- Uzun süreli ve kazançlı müşteri ilişkilerini oluşturan ve muhafaza eden bir iş stratejisidir.
- Müşteriyi tanımak, müşteri ihtiyacını anlamak, ona uygun hizmetler ve ürünler geliştirmek ve bu bilginin organizasyon içinde paylaşılmasıdır.
- Adamına göre muameledir.
- Hem bir Front Office otomasyonudur. ( Satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri vs…)
- Hem de bir Back Office otomasyonudur. (Muhasebe, üretim, lojistik, planlama vs…)
CRM'in Amaçları
- Müşteri başına karlılığının arttırılması
- Ürünler arası çapraz satış miktarının arttırılması
- Satış tekliflerinin daha hızlı ve daha yüksek oranda siparişe dönüştürülmesi
- Hedef kitlenin ve potansiyel müşteri sayısının arttırılması
- Pazarlama ve satış döngülerinin kısaltılması ve basitleştirilmesi
- Müşterilere doğru cevabın daha hızlı ulaştırılabilmesi
- Müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttırmak
Neden CRM?
Knowledge Systems & Research Inc. firması tarafından gerçekleştirilen araştırmada belirtildiği üzere yıllık satışları 300 Milyon Amerikan doları olan 110 firmanın üst düzey yöneticilerine göre
CRM'in sağladığı faydaların bazıları;
- Müşteriyi edinmek % 16 - % 27 (sadece Tüketiciler)
- Müşteri elde tutmak % 47
- Müşteri başına karlılığı artırdı % 73
- Müşteri başına satışı artırdı % 57
- Müşteri sayısını artırdı % 46
olarak ifade edilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder