Dynamics 365 - Durum Açıklaması Alanının Değerini Verme veya Güncelleme (How to update or set custom values for status code in CRM 2011/CRM 2013/CRM 2015 and CRM 2016 from UI)

CRM üzerindekı alan bilgileirnden statuscode alanı için değer değişimi yapamazsınız  . Bunun için customization.xml yöntemini kullanarak  alanların değerlerini verebilirz veya güncelleyebiliriz.



Öncelikle , kullanacağımız yöntem Microsoft tarafından desteklenmediği için (unsupported) işlemlerimize başlamadan önce yedek almamız gerekir. Aksi bir durumda yedekten geri yükleme yapabilelim.

Öncelikler hangi varlık üzerinde çalışacaksak ; o kayıt için bir çözüm oluşturalım ve alanlar kısmından statuscode değerini seçelim. Oluşturduğumuz bu çözümü dışarıya aktaralım.





Ben burada teklif varlığı için Lost , Canceled ve Revised alanlarını ekleyeceğim . Normalde CRM in default alanı olmasına rağmen bir müşterimizde kaldırılmıştı . Var olan value sunu kullanmak için bu yöntemi kullandık.



Aşağıdaki ekran görüntüsünde görüldüğü üzere Closed durumu için Lost , Canceled ve Revised durum açıklamaları alanımızın değerlerinde bulunmuyor.



Dışarıya aktarılan dosya .zip uzantılı olduğundan bu dosyayı dışarı çıkaralım.



Klasör içerisindeki customization.xml adlı dosyayı herhangi bir XML editörde açalım . Ben burada Visual Studio yu kullanacağım.



Daha sonra Entities tagı altından Entity kısmına gelerek hangi varlık için çalışma yapacaksak o alanı bulalım.Varlığımıza ait bilgilerin olduğu kısmı bulduysak ; attibutes tagının altından statuscode olan yeri bulalım.



Daha sonra aşağıdaki ekran görüntüsündekı gibi seçenekler bilgilerinin yer aldığı kısmı açalım.


Aşağıdaki ekran görüntüsündekı gibi seçeneklerimizin bilgilerini girelim.



Not : Burada hangi Durum için Durum Açıklaması gireceksek bunu state olan kısımda belirtmeliyiz.

Burada value değerini kendimiz verebiliyoruz.CRM üzerinden bu alan açsaydık bu değerleri değiştiremiyoruz veya istediğimiz bir value değeri veremiyoruz.

Değerlerimizi girdikten sonra xml dosyamızı kaydedelim ve programımızı kapatalım.

Bir sonraki adımda geriye dosyalarımıı yükleyeceğimiz için dışarıya çıkarttığımız dosyaları tekrar zip dosyası haline getirmeliyiz.




CRM import yoluyla çözümümüzü CRM e geri yükleyelim.

Yapılan işlemler sonucunda hata alınmazsa işlemimiz başarılı bir şekilde gerçekleşti demektir. Gidip CRM üzerinden kontrol edelim.

Aşağıdaki ekran görüntsünde görüldüğü gibi alanlarımızı başarılı bir şekilde ekledik.




Dynamics CRM in keyfini çıkarın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder