CRM 2016 - Çapraz Satış (Cross Selling)

MS CRM 2016 ile birlikte teklif ve sipariş formlarında çapraz satış yapılması sağlanmıştır.

Çapraz Satış Nedir ?

İngilizcesi Cross Selling olan çapraz satış, müşterilerin satın aldıkları ürünün yanında o ürün ile ilgili farklı bir ürünü daha satmak anlamına gelir. Bunlar çoğu zaman tamamlayıcı ürünlerdir.

Aşağıdaki maddeler çapraz satışa bir örnek olarak verilebilir.

  •  Not defteri satın alan bir müşteriye, bunun yanında kalem de satmak 
  •  Hamburger alan kişiye patates ve kola satmak


Çapraz Satış için Ürün Girme

Örnek senaryomuzda not defteri olan bir müşteriye çapraz satış olarak kalem ve silgi satmayı uygulayacağız.

İlk olarak  Not Defteri ürününü Kalem ve Silgi ürünüyle çapraz satış olarak ilişkilendirelim.
Ürünler den Not Defteri ürününü açalım ve Ürün İlişkileri alanından + butonuna basalım.


Açılan Ürün İlişkisi penceresinden İlgili Ürün alanından Kalem ürünümüzü seçelim.


Satış İlişkisi Türü alanından Çapraz Satış seçelim.


Yön alanından İki Yönlü yü seçelim .Burada isteğe bağlı Tek Yönlü de seçilebilir.


Daha sonra Kaydet butonuna basalım ve  girdiğimiz verileri kaydedelim.


Kalem için yaptığımız adımları Silgi içinde yapalım.


Yaptığıız işlemlerden sonra Not Defteri ürünü üzerinde Ürün İlişkileri kısmında eklediğimiz ürünleri göreceğiz.


Bir sonraki adımda daha önce teklife eklediğimiz Not Defteri ürünü üzerinden Kalem ve Silgi ürünlerini Çapraz Satış yöntemini kullanarak ekleyeceğiz.

Teklifimizi açalım ve Ürünler alanınan Not Defteri ürünü üzerine gelerek Öneriler kolonunda çıkan Öneriler linkine tıklayalım.


Açılan Öneriler penceresinden ilgili ürünleri seçelim.



Kalem ve Silgi ürünün seçtikten sonra Listeye Ekle bıtonuna basarak teklife ürün olarak ekleyelim.



Teklif formuna geri dönelim ve Ürünler alanında Kalem ve Silgi ürünlerininde geldiğini görelim .
Bu şekilde çapraz satış yapmış olduk.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder